Tahitótfalui Pollack Mihály Általános Iskola és AMI

Vissza a hírek oldalra

Galéria

Alpaka farm

Az út hosszú volt, de megérte. Nagyon szép volt a ház és a szobák is. Amikor odaértünk, megkaptuk a szobákat. Tele voltak alpaka képekkel. Este kb. 7 órakor vacsoráztunk és 10 órakor volt takarodó. Reggel 8 órakor reggeliztünk, ami nagyon finom volt. Reggeli után indultunk a gyalogtúrára, kb. 12 kilométert tettünk meg. Fárasztó volt, de gyorsan eltelt, mert elbeszélgettük az egészet. Egy büfénél ebédeltünk. Körbejártunk még egy tavat és utána mentünk vissza a házhoz. Este szalonnasütés volt. Az utolsó napon elmentünk egy alpaka farmra. Nagyon cukik voltak. Ezután elindultunk haza.

Szoták Szonja

6. b osztályos tanuló

Őrség

Vas megye délnyugati részén találjuk meg ezt a tájat, ahová a honfoglaló magyarok a nyugati kapu védelmére őrállókat telepítettek, akik a magaslatról figyelni tudták a határvonalat. Ők a munkájuk fejében különböző kiváltságokat kaptak, közvetlenül a király fennhatósága alá tartoztak. Innen e gyönyörű táj neve: Őrség.

Május.16.-án a 6. évfolyam ellátogatott az Őrségbe. Az odafelé vezető úton megálltunk Herenden, idegenvezető kíséretével megnéztük a híres porcelángyárat. Késő délután megérkeztünk a szállásra: Kisrákosra az Alpaka panzióba. Mindenkinek nagyon tetszett.

Második napon hosszú túrát tettünk a Vadása-tóig. Nagyon szép volt, a tó feletti étteremben ebédeltünk. Mikor visszaértünk a szállásra, este sütögettünk, nagyon jól éreztük magunkat.

Az utolsó napon ellátogattunk az alpaka farmra, ahol megnéztük az alpakákat. Utána elbúcsúztunk gyönyörű szállásunktól és haza indultunk.

Dombai Kitti

6. b osztályos tanuló

Osztálykirándulás

Az idegen nyelvi kompetenciamérés után indultunk osztálykirándulásra.

Első állomásunk Herend volt, ahol megnéztük a porcelánmúzeumot. Ott rengeteg szép porcelánt láttunk. Következő állomásunk a szállásunk volt. Kisrákos egy kis falu az Őrségben. A szállás nagyon szép volt és a környezete rendezett. Sokat tollaslabdáztunk, röplabdáztunk meg fociztunk, még Heni néni is beállt velünk játszani. Másnap gyalogtúrára mentünk a Vadása tóhoz és az alpakákhoz. Sajnos az alpakákat idő hiányában nem tudtunk megnézni. Este sütögettünk szalonnát, virslit, sok zöldséget és persze mályvacukrot. Harmadnap, mivel mindenkit érdekeltek az alpakák, újra elmentünk és végre megnéztük őket.

Utána hosszú út várt ránk. Élményekben gazdagon tértünk vissza a mi kis szeretet falunkba.

Hornyák Zsuzsanna

6.a osztályos tanuló

Nagyon köszönjük a támogatásokat, amiket az önkormányzattól és a Tahitótfalui Általános Iskola Gyermekeiért Alapítványtól kaptunk a kirándulás támogatására. A balesetmentes közlekedést Schubert Mihály barátunknak köszönjük.