A sakk, mint képességfejlesztő eszköz a tanulás folyamatában
Régóra foglalkoztat a táblás játékok, rejtvények alkalmazásának lehetősége az oktatásban, tanításban. Előnyei szinte felsorolhatatlanok. Részképességeket fejleszt, motivál, kognitív és logikai képeségek fejlődnek úgy, hogy a gyermek nem feladatként éli meg az adott tanyagot, hanem tapasztalásként izgalmas kihívásként.
Ebben a tanévben az iskola teret adott, hogy a Polgár Judit Sakkpalota módszerét bevezessük az egyik első osztályban. Így integráltan a matematika tantárgy keretében használhatjuk a képesség fejlesztő sakkot. Az első b osztályosok nem sakkozni tanulnak matematika órán, hanem a sakk :
- az általános képességfejlesztésre,
- a logikus és kreatív gondolkodás elősegítésére,
- a digitális korban szükséges algoritmikus gondolkodás erősítésére,
- a problémamegoldó képesség fejlesztésére nyújt lehetőséget.
A gyermekek megismerik a sakk alapvető szabályait, a sakktáblát és feladatokat oldanak meg, szociális képességeik, feladat tudatok is fejlődik egyben, mellesleg sakkozni is megtanulnak.
Ezért nagy örömmel jelentkeztek szeptemberben Csabai Viktor bácsihoz sakkozni, hisz „ők már tudnak”.
Ennek a lelkesedésnek meg is lett az első szép eredménye. Gratulálunk Sipos Benettnek, aki a Magyar Sakkszövetség Tusi Kupáján a B korosztályban III. helyezést ért el.
Nagy Zoltánné