Tahitótfalui Pollack Mihály Általános Iskola és AMI

• E-mail: szigetisk@gmail.com
Vissza a hírek oldalra

Határtalan

Mindannyian várakozással tekintettünk erdélyi utunk elé. A mi gyerekeink azért izgultak, hová is megyünk, milyen lesz Erdély, a  kézdivásárhelyiek amiatt, vajon milyen lesz találkozni anyaországbeli gyerekekkel. Izgalmak közepette így indultunk útnak, stílusosan június 4-én, a nemzeti összetartozás napján.

Az első nap úti célja Kézdivásárhely volt (közel 800 km). Megálltunk a Királyhágónál, útközben érintettük, Kolozsvárt, ahol Mátyás szülőházát látogattuk meg. Megtudtuk, hogy miért pont ott született meg „igazságos” királyunk. Készítettünk fotót a híres Mátyás szobornál, és két templomot is meglátogattunk.

Következőkben voltunk a torjai büdösbarlangban, ahol érdekes kísérletet végeztünk, és ki is próbáltunk a levegő gyógyhatását. Kézdivásárhelyen Dimény Attila, ottani múzeológus vezetésével megnéztük a várost, és a helyi múzeumban kaptunk vezetést. Aznap még ellátogattunk testvériskolánkba, Molnár Józsiás Iskolába. A gyerekek kölcsönösen műsorral készültek és bemutatkoztak egymásnak, mi felnőttek pedig aláírtuk a testvériskolák közötti szerződést. A gyerkőcök először messziről méregették egymást, majd hamarosan összebarátkoztak s vidáman beszélgettek, szórakoztak együtt. Debreczi Zsolt osztályfőnök és az Igazgató úr közreműködése nélkülözhetetlen volt az együttműködésben. A fogadtatás nagyon kedves és szívélyes volt.

Jártunk a Medve-tónál, megtudtuk, miért tartanak szünetet délben ezen a gyönyörű fürdőhelyen. Végigsétáltunk Szováta főutcáján, ahol lelki szemeink előtt megelevenedett a Monarchia békebeli képe, a gyönyörű épületek láttán. Majd Parajdon a csodálatos sóbányát élvezhettük. A program része volt a Kincskereső füzet kitöltése. Ebben egy különleges utasítás volt, mégpedig, hogy állapítsuk meg, valóban sós-e a bánya fala, vagyis meg kellett nyalni azt. Hát, mi ennek a feladatnak becsülettel eleget is tettünk. Aznapi utunk vége Korond volt, ahol megcsodáltuk a míves termékeket, s vettünk is belőle jó néhányat.

Jártunk Farkaslakán, Tamási Áron sírjánál, amit meg is koszorúztunk, és felolvasásra került egy részlet az Ábel a rengetegben c. írásából.

Utunk vége felé, az utolsó előtti nap, a mohos lápot jártuk végig és volt részünk „medveoktatásban”, azaz hogyan viselkedjünk, ha egy macival találkoznánk. A soron következő állomáson, a Szent Anna-tónál ennek hasznát is vettünk. Ugyanis egy nagyobbacska maci bukkant elő két bocsával. Még aznap ellátogattunk a csíksomlyói kegytemplomhoz, majd felkaptattunk a nyeregbe. Csodálatos érzés volt érezni a hely szakrális jellegét. Az aznapi buszos utunk végén a madéfalvi veszedelem helyszínére látogattunk el. Este a testvériskolánk tanáraival és diákjaival találkoztunk és búcsúztunk el egymástól. Igazán nagy vendégszeretettel vettek minket körül, ragaszkodásuk példaértékű. Hogy mit éreznek, ezt felvidéki származásom ellenére is csak sejtem. Fontosnak tartjuk megőrizni ezt a kapcsolatot, talán hamarosan találkozhatunk.

Gazdag utunk sikerességét sokan segítették. Köszönet Nagy Zita (aki hűségesen  fotózta végig utunkat) és Bánáti Anita szülőknek a kíséretért, Polgármester Úrnak az ajándékokért, amit magunkkal vihettünk és Zakar Ágnes igazgatónőnek, aki végig mellettünk állt az elejétől a végéig.

Vaczó Zoltán és Fábián Csaba tanár urak nevében is Viplak Katalin

Határtalanul beszámoló és kiállítás Tahitótfalun

Az erdélyi útról szeptember 20-án tartották a gyerekek képes beszámolójukat a tahitótfalui iskolában. Sok szülő, kolléga, gyerek, érdeklődő tért be hozzánk, Krizbainé Szabó Éva a Szentendrei Ferenczy Múzeum tanácsosa, Dr. Sajtos Sándor Polgármester úr.

Princzné Bérczi Krisztának és Balogh Zsoltnak köszönhetően erdélyi ízeket is kóstolhattunk, ami még élvezetesebbé tette a gyerekek és tanáraik színes beszámolóját, melyet a Danubia tv fog hamarosan bemutatni. Az Erdélyben készített fotókból, a gyerekek foglalkoztató füzetéből, fontos az utazással kapcsolatos tárgyakból rendezett kiállítás megtekinthető az iskola főépületében, a Kossuth Lajos utca 26-ban.

A székely testvérosztály most november végén látogatását teszi Tahitótfaluban, egy 47 fős diák-felnőtt csapat érkezik Kézdivásárhelyről hozzánk négy napra.

Reméljük, olyan szeretettel tudjuk őket vendégül látni, mint ahogy Ők fogadták a mi gyerekeinket Kézdivásárhelyen, és a székely-magyar barátság tovább tud mélyülni itt Tahitótfalun.